سالهاست این کلیدواژه خیلی پررونق شده، مخصوصاً برای عدهای سودجو، سئو! قیمتهای میلیونی بهینهسازی، معرفی به موتورهای جستجو و … گواه این ادعاست.
آیا سئو واقعاً مؤثر است؟ جواب “بله” است. سئو واقعاً میتواند مؤثر باشد.
اما آیا سئو ارزش خرجکردن میلیونها تومان و ماهها وقت دارد؟ جواب؟ “خیر”!
همانطور که در عکس میبینید، سئو به ۷ مبحث اصلی تقسیم میشه: لینکدهی، بهینهسازی، موقعیت، کلیدواژهها، رتبه، صفحات، محتوا.
عمده قسمتی که توسط گروهی که خودشان رو “بهینهسازهای وبسایت” یا “سئوکار” مینامند انجام میدند، کلیدواژهها و بهینهسازی.
کلیدواژهها
سئوکارهای محترم با آنالیزی ساده و با نرمافزارهای بهخصوص (و در بعضی موارد خلاقیت خودشان) کلیدواژههایی برای یک وبسایت پیشنهاد میدهند. در حالی که همین کار توسط خود وبمستر با صرف اندک وقت و تحقیق بهتر و کمهزینهتر ممکن است. علاوه بر این خود وبمستر با توجه به برنامهریزی و آیندهای که برای وبسایت خود در نظر دارد، میتواند این کار را بهتر از هر سئوکار دیگری انجام دهد.
بهینهسازی
بهینهسازی شامل معرفی وبسایت و کلاسبندی آن به صورت فنی است. معمولاً کار با تگهای <meta> در صفحه انجام میشود. این کار در CMSهایی مانند وردپرس با پلاگینهای مربوطه مانند Yoast و Open Graph ممکن است. در بقیه سیستمها هم با مطالعه مستندات گوگل و بینگ در این مورد و اندکی اطلاعات فنی، این نوع بهینهسازی ممکن است. در حالی که سئوکارهای محترم برای این کار، قیمتهای بعضاً تا ۲ میلیون تومان هم پیشنهاد دادند.
بقیه موارد
وبمسترها با مطالعه چند مقاله، صرف اندکی وقت و حوصله میتوانند بدون پرداخت هزینههای نجومی، موردهای دیگر را به انجام رسانند. با صرف حوصله و وقت، محتوای سایت خود را میتوانند تکمیل کنند. با اندکی دوستی و همکاری میتوانند به همکاران خودشان لینک دهند و بدین ترتیب یک زنجیره از وبسایتها تشکیل شود.
—
خوشبختانه مدتی هست که “سئوکارها” جای خودشون رو به مشاوران سئو دادند که با هزینه کمتر و تایم کمتر، نتایج بهتری رو هم در بر داشته.
منبع: http://iehsan.ir/blog

