رخت تازه بر تن دیجیکالا
از دیشب سایت خردهفروشی آنلاین دیجیکالا در دسترس نبود و با یک پیغام «یه اتفاق حساب شده!» روبرو بودیم. در این پیغام عنوان شده بود «تا چند ساعت دیگر منتظر خبرهای خوب باشید. برمیگردیم.»
از دسترس خارج شدن سایت دیجیکالا باعث گمانهزنیهای مختلفی در میان رسانهها شده و برخی از هک شدن سایت خبر دادند.
اما در پیش از ظهر امروز؛ سایت دیجیکالا با یک تغییر چهره اساسی و جدید دوباره روی اینترنت در دسترس قرار گرفت و مشخص شد خبر بزرگ و اتفاق حساب شده؛ چیزی جز بازطراحی گسترده در این وبسایت نبوده است.
اگر وارد سایت دیجیکالا شوید؛ در همان لحظات اولیه متوجه میشوید که باکسها و چینش محصولات تغییر کرده است و هم منظمتر شده و هم مناسب کاربران ایرانی است.
در طراحی قبلی سایت دیجیکالا، بیشتر یک طراحی چپ به راست را شاهد بودیم ولی اکنون طراحی صفحه اصلی کاملا راست به چپ و تمام صفحه است. کادرهای بزرگتر و با سایهها و خطوط از یکدیگر مجزا شدند تا سادگی و زیبایی بیشتر به چشم بخورد.
نوار منوی گروهها به طور کامل دستخوش تغییر و جابهجایی شده است. منوها زودتر لود میشود و دستهبندی اجناس در یک منوی اصلی بهتر از گذشته است.
من همیشه در پیدا کردن برخی اجناس کم اهمیت در زیرشاخهها به مشکل برخورده و باید چندین بار ماوس را روی منوها و زیرمنوها میبردم ولی اکنون یک پاپآپ بزرگ باز میشود و به شما اجازه میدهد هر گروه کالایی را راحتتر کلیک کنید.
کاملا مشخص است صفحه اصلی هوشمندتر و هدفمندتر شده است. دیجیکالا به طور زیرکانهای براساس علایق شما و ارجاعهای قبلی به این سایت؛ باکسهای محصولات پیشنهادی را میچیند تا شما زودتر دنبال محصولی باشید که نیاز دارید.
باکسهای جدیدترین کالاها، پیشنهادهای شگفتانگیز، فروش ویژه، تخفیفها و پیشنهادهای لحظهای باز هم در صفحه اصلی دیده میشوند ولی خیلی تمیزتر و نرمتر از گذشته ارایه شدند؛ بهطوریکه احساس نمیکنید در تهاجم کلی تبلیغات یا محصولات قرار گرفتید و باید یکی از آنها را انتخاب کنید.
نوار جستوجو در بخش بالای سایت قرار گرفته و اگر روی آن کلیک کنید؛ آخرین جستوجوهای انجام شده را به شما نمایش میدهد.
در صفحه محصولات باز هم طراحی راست به چپ، رسپانسیو و تمام صفحه را میبینیم که بسیار بهتر از گذشته شده است چون خلوتتر و مرتبتر نشان داده میشود.
در صفحه محصولات شاهد مرتبسازی براساس پربازدیدترین، محبوبترین، جدیدترین، پرفروشترین و گرانتر هستیم. این برگهها در بالای صفحه قرار دارند ولی همانند طراحی رابط کاربری قبلی دیجیکالا، در بخش سمت راست میتوانید جستوجو و فیلترسازی براساس برند، قیمت، رنگ، نوع و دیگر المانها را مشاهده و استفاده کنید.
در همین بخش جعبه ابزار سمت راست، ابزارهایی برای جستوجو در برندها و مدلها دارید که مجزا از ابزار جستوجوی اصلی بالای صفحه است.
در نحوه نمایش محصولات و نشان دادن رنگ و امتیاز هر مدل کالا هم شاهد تغییراتی هستیم که برحسب سلیقه کاربران میتواند بهتر یا بدتر شده باشد.
در صفحه محصول میتوانید اوج تغییرات و هارمونی را مشاهده کنید. تصاویر محصول و مشخصات خلاصه آن بزرگتر شدند و در سمت راست شاهد آیکونهای نمودار قیمت، مقایسه، اشتراکگذاری و افزودن به علاقهمندیها هستیم.
تمام این تغییرات با هدف بهبود نمایش سایت در نسخههای موبایل و افزایش سرعت لود کلی سایت صورت گرفته است. طراحی کلیدهایی مانند «افزودن به سبد خرید» زیباتر و رنگها ملایمتر شدهاند.
به نظر میرسد تغییرات ظاهری و رابط کاربری سایت جدید دیجیکالا رضایت تعداد بیشتری از کاربران را جلب کند و البته باید مدتی با آن درگیر باشیم تا معایب یا نقایصاش پدیدار شوند.
منبع یک پزشک